niedziela, sierpnia 23, 2009

Harvard Business Review. Przywództwo w sytuacjach przełomowych - Harvard Business School Press (Talizman na miłość)

Harvard Business Review. Przywództwo w sytuacjach przełomowych - Harvard Business School Press

Co znaczy być przywódcą w fascynującym i ciągle zmieniającym się świecie?

Autorzy artykułów opublikowanych w tej książce wyjawiają cechy i działania dobrego przywódcy, sięgając po inspirujące przykłady i wnioski z doświadczeń liderów wielu organizacji. Opowiadają na pytanie, co sprawia, że menedżer staje się prawdziwym przywódcą nadążającym za szybkimi zmianami w organizacji i jej otoczeniu.

Dobry lider to rzadki i cenny zasób każdej organizacji. Przywódców z krwi i kości brakuje w każdym systemie i każdej gospodarce. Nikt nie rodzi się przywódcą, ale można się nim stać, nabywając odpowiednią wiedzę i umiejętności, a także kształtując charakter.

"Harvard Business Review. Przywództwo w sytuacjach przełomowych" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorzy prezentowanych tu artykułów przekazują menedżerom nowe idee, zanim te staną się powszechne i ogólnodostępne. Omawiają prawdziwe przypadki firm, przełomowe koncepcje oraz narzędzia i techniki stosowane w organizacjach na całym świecie. Koncepcje, które znajdziesz w tej książce, mogą stać się jutro częścią Twojego otoczenia rynkowego.

  • Legendarni liderzy korporacji o cechach dobrego przywódcy
  • Wypracowywanie własnych zasad przywództwa
  • Style zarządzania: łagodne i twarde
  • Komunikacja z podwładnymi
  • Charyzma, osobowość i charakter przywódcy
  • Przywódcy w armii -- rola dyscypliny i autorytetu

Harvard Business Review. Przywództwo w sytuacjach przełomowych - Harvard Business School Press