sobota, marca 21, 2009

Jak robić interesy w Chinach - Ted Plafker (Amulety)

Jak robić interesy w Chinach - Ted Plafker

Oto książka o�Chinach, będąca w�zasięgu absolutnie każdego biznesmena, nieoceniony podręcznik tego przedmiotu. Dla zarządzających, menedżerów, przedsiębiorców i�inwestorów Jak robić interesy w�Chinach to z�pewnością przewodnik omawiający od A do Z wszystkie aspekty wykorzystywania i�rozwijania okazji biznesowych w�Chinach.

Trzeba rozumieć chińskie rynki wschodzące: od biotechnologii i�medycyny po energetykę, finanse, media i�rozrywkę oraz sfery spoza biznesu. Długoletni analityk spraw chińskich i�dziennikarz gospodarczy Ted Plafker oferuje wskazówki osoby z�wewnątrz, dotyczące wielu różnych dziedzin niezwykle istotnych dla sukcesu w�dwudziestym pierwszym wieku.

Wskazówki i�komentarze obejmują:

  • Zwrócenie uwagi na guanxi, słowo oznaczające prostą transakcję. Oznacza �relacje� lub �powiązanie� w�bardzo wąskim znaczeniu. Użyte w�kategoriach biznesowych lub biurokratycznych, guanxi ma dużo szersze znaczenie, obejmujące wszystko od �powiązań�, �budowy sieci� (networking) aż po �wpływy�. W�przeciwieństwie do drobniejszych spraw związanych z�chińską etykietą, ludzie będą od ciebie oczekiwali zrozumienia guanxi i�przestrzegania jego reguł.
  • Znajomość zarówno potencjału wzrostu jak i�pułapek związanych z�prowadzeniem interesów. Na przykład struktura joint venture wiąże się z�olbrzymim ryzykiem i�zazwyczaj gwarantuje solidną porcję frustracji wynikającej z�zachowań lokalnego partnera. Jednakże starannie dobrany partner może być źródłem istotnych korzyści: potencjalnego dostępu do ziemi, kanałów dystrybucji, licencji gospodarczych, wykwalifikowanych pracowników, wielorakich powiązań i�wsparcia rządu.
  • Zrozumienie niuansów kulturowych. Niezliczone historie opowiadane przez ludzi z�działów sprzedaży i�marketingu pomogą uniknąć gaf takich jak ta: reklama telewizyjna firmy Nike �Chamber of Fear� z�gwiazdą NBA Hebronem Jamesem wywołała w�Chinach oburzenie, gdy zarzucono jej, że w�niedopuszczalny sposób uraża dumę narodową.

To oczywista prawda, że Chiny są najszybciej rosnącą gospodarką na świecie. Co nie� jest oczywiste, można znaleźć w�tej książce � dokładnie to, jak zachodnie firmy mogą znaleźć punkt oparcia i�zwiększyć swoje zyski, prowadząc od wewnątrz interesy z�tą największą superpotęgą.


O AUTORZE

Ted Plafker jest korespondentem w�pekińskim biurze �The Economist� i�zajmuje się
gospodarką, polityką oraz kulturą Chin już od roku 1989. Jako niezależny korespondent w
Chinach był autorem publikacji w�amerykańskich i�międzynarodowych dziennikach i
czasopismach, takich jak �Washington Post�, �Boston Globe�, �San Francisco Examiner�, �Science�, �Independent�� czy �International Herald Tribune�.

OPINIE

Ted Plafker zna historię sukcesów � a�także kolosalnych porażek � charakteryzujących zagraniczną obecność w�tym kraju od czasu, gdy w�latach osiemdziesiątych dwudziestego wieku chińskie drzwi ponownie otworzyły się na biznes. Dwadzieścia lat zmagań, negocjacji i�życia wśród Chińczyków pozwoliło mu ogarnąć niesamowicie szerokim spojrzeniem sposób, w�jaki myślą i�prowadzą oni interesy, a�czytelnik jest szczęśliwym beneficjentem tego bogactwa wiedzy. Weź tę książkę ze sobą do samolotu, trzymaj ją w�teczce i�często do niej sięgaj.
- Scott O. Seligmann, autor książki Chinese Business Etiquette

Świetnie wyważone i�praktyczne wprowadzenie w�środowisko biznesowe najszybciej rosnącego rynku współczesnego świata� Książka powinna stać się najważniejszą lekturą każdej firmy planującej prowadzić interesy w�Chinach.
- Patrick Powers, wiceprezes China Mundoro Miting

Przystępny, kompetentny przewodnik� powinien być przechowywany na półce na poziomie wzroku i�wyjmowany stamtąd zawsze, kiedy potrzebujemy zrozumieć coś z�dziedziny finansowania projektów i�etykiety biznesu. To najlepszy dostępny elementarz chińskiego biznesu.
- Anne Stevenson, chiński przedsiębiorca internetowy

spis treści i I rozdział (pdf)

format 158/233
�240 stron
�oprawa twarda


Jak robić interesy w Chinach - Ted Plafker