poniedziałek, czerwca 25, 2012

Psychologia t.2

Psychologia t.2

Streszczenie wiedzy psychologicznej skreślone wskroś 47 wybitnych polskich psychologów z myślą o studentach psychologii i innych nauk publicznych, nauczycielach akademickich, psychologach praktykach.


Psychologia t.2

Marzyciel, mędrzec, wewnętrzne dziecko - Aljoscha Shwarz, Ronald Shweppe

- Dlaczego czasami nie wiem, czego właściwie pożądam? - Dlaczego moje cele są czasem takie, a czasem inne? - Dlaczego nie potrafię np. na egzaminach być rozwiązany? - Z jakiego powodu konsumuję zbyt dużo, nawet jeśli wiem, iż później będę na siebie zły? - Dlaczego ciężko mi rzucić palenie, natomiast wiem, że mi szkodzi? - Z jakiego powodu kłócę się z ludźmi, chociaż wiem, że owo pustka nie daje? - Dlaczego nie mogę pohulań swojej fantazji plus przy rozwiązywaniu problemów? - Z jakiego powodu odczuwam lęk, z którego równie dobrze mógłbym zrezygnować? - Dlaczego nie jestem zawsze tym, kim chciałbym być? - Dlaczego jestem taki, jaki istnieję? Rozpoczyna się podróż, która zaprowadzi Cię do wnętrza Twojej osobowości. Odkryjesz jej bogactwo a kontrakcyj na wiele pytań staną się na rzecz Ciebie jasne, proste i dosadne.

Marzyciel, mędrzec, wewnętrzne dziecko - Schwarz Aljoscha A., Schweppe Ronald P.

Startuje się podróż, jaka zaprowadzi Cię aż do wnętrza Twojej osobowości. Odkryjesz jej majętność, a kontrakcji na wiele pytań staną się dla Ciebie oczywiste, proste i oczywiste.

30-dniowy program treningowy. Komunikacji i retoryki - Birkenbihl Vera

Doświadczenie objawia, iż ludzie najefektywniej uczą się w taki sposób, jaki najlepiej odpowiada możliwościom ich mózgu. Obecnie w wielu dziedzinach życia odstępuje się od liniowego, sztywnego postrzegania rozwoju umysłu, zarówno dziecka, jakże i osoby pełnoletniej. Tylko świadome wykorzystywanie możliwości, tkwiących w nas samych, pozwoli na osiąganie wydawałoby się niemożliwych celów. Aby móc maksymalnie wykorzystywać rozmiar tkwiącą w polskim mózgu, należy ćwiczyć poprzez wykonywanie zadań i gier o różnym stopniu komplikacyj. Zadania, zawarte w tej książce, bazują na wynikach sprawdzań mózgu. Autorka, Vera F. Birkenbihl argumentuje od trzech dziesięcioleci swoim pomysłem postępowania "adekwatnego dla mózgu", że nauka przypadkiem egzystowań połączona z taką ilością zabawy, że zadania treningowe właściwie sprawiają wrażenie rozrywek. Dzięki takiemu podejściu aż do trudnego zagadnienia komunikacji międzyludzkiej bez żadnego wysiłku my i nasze dziecko staniemy się mistrzami szybkiego uczenia się i komunikowania z drugą osobą. Porządek i mieszanka (teorii z praktyką) wszelkiego elementu została rzetelnie ustalona w celu dostania maksymalnego sukcesu w nauce. Spis treści: Zaczynamy 8 Dlaczego ta książka może wam pomóc 8 Zalety tego seminarium sztucznego 9 Postępowanie odpowiednie dla mózgu 10 Co oznacza 30-dniowy plan treningowy? 10 Dlaczego elementy zamiast rozdziałów? 11 Słowem kluczowym istnieje REPERTUAR 11 Plan treningowy 14 Wasz swój plan treningowy 14 30 dni treningu 14 Mój prywatny plan treningowy 16 Punkt widzenia „odpowiedni dla mózgu” 19 Wasza osoba - małe rekapitulacja 21 Kwestionariusz aż do autoportretu 21 Po pierwszym wypełnieniu 26 Odchylenia od czasu samooceny 29 Kontrola sukcesu 29 Moduł 1. Retoryka - co to właściwie jest? 31 Moduł 2. Tonus niesie przesłanie 40 Gra retoryczna: deklamowanie inaczej 42 Wariant ze znakami przestankowymi 43 Pierwsze zadanie treningowe: emocjonalne 44 Drugie zadanie treningowe: rzeczowe/racjonalne tarot złoty 44 ABC wiedzy (lista ABC) 44 Trening retoryczny ABC 45 Władza umysłowa 3. Retoryka - ćwiczenia treningowe 48 Ćwiczenie retoryczne ABC: spontaniczne zwanie 48 Wybór tematu 48 Podnoszenie uczuć 48 60 sekundy myślenia na głos (klasyka) 49 Przemycone zdanie: uzyskanie impetu mowy 51 Rodzaje 51 Bajki - inaczej 52 Warianty 54 Oznacza to to ma być prawdziwa mała „mowa”? 54 Szczegósusły przetarg - rżnie MEMe 55 Wariant wykładowy 55 Odmiana gry w pytania 56 Element 4. Model atolu 57 Abstrakt 57 Pięć przykładów przypadków do tematu „budowy mostu” 60 Przypadek 1.: Oferta, która nie tworzy mostu 61 Przypadek gramatyczny 2.: Przeciwieństwo... został ziszczony most 63 Szczęście 3.: Dlaczego często darowujemy sobie mówienie miłych rzeczy 64 Przykład 4.: Podwójnie negatywnie: las i echo ... wzajemne odparcie 65 Przypadek 5.: Pochlebstwo, który poruszył mnie bardzo pozytywnie 69 Zadania treningowe 71 Zadanie 1. 71 Zadanie 2. 71 Zadanie 3. 72 Brak dziennika? 72 Wartość bezwzględna 5. Trening komunikacji w czasie oglądania telewizji 73 Trening specjalny: wasz budzik nie dudnił milej 78 Moduł 6. Nieporozumienia (prawie) gwarantowane 80 Zauważać znaczy (re)konstruować 81 Egzekwować polecenia? Małe wprawa rysunkowe 86 Pomyślcie szybko o szaraku 87 Zając podczas seminarium 88 Z powrotem do praktykowania rysunkowego 89 Pierwsze ćwiczenie na słuchanie: miniprzemowa bez przygotowania 90 Pozostałe ćwiczenie na słuchanie: „przeczytana” przemowa 91 Wariant na rzecz ludzi, którzy chcą (powinni, muszą) zapisywać 92 Wariacja: ćwiczenie na czytanie 94 Przemiana: słuchać i czytać 94 Moduł 7. Mechanika wyrządzania testowań 95 Pierwszy rodzaj zadań treningowych: zadawanie pytań zamkniętych 95 Ćwiczenie robocze: pytamy i odpowiadamy! 95 „Odhaczanie” rangi 96 Wariant: prezentowanie złożonych czynności 97 Teraz: prawdziwe uciech w pytania 98 „Odhaczanie” kategorii 99 „Odhaczanie” promes 103 „Odhaczanie” promes i kategorii 105 Wady i zalety proszeń zamkniętych i otwartych 111 Drugi typ zadań treningowych: zadawanie pytań otwartych 112 Otwarte czy zamknięte pytania? 113 Bonus 115 Arkusz zapisków 1. - Sporządzanie planu treningowego 116 Wasz osobisty koncepcja treningowy 116 Retoryka 116 Polskie wariacje i modele 116 Komunikacja 117 Technika zadawania pytań 117 Arkusz zapisków 2. - Kwestionariusz do autoportretu (por. str. 21) 118 Arkusz zapisków 3. - TON mieści znaczenie 123 Arkusz zapisków 4. - listy ABC Liczba stron: 136