poniedziałek, stycznia 18, 2010

Strategia zr??wnowa??onego wzrostu dla Twojej firmy. Cz�???�? I: Strategia wzrostu w erze zmian - Chris Zook, James Allen (Talizmany ochronne)

Strategia zr??wnowa??onego wzrostu dla Twojej firmy. Cz�???�? I: Strategia wzrostu w erze zmian - Chris Zook, James Allen
  • Jak zarz�?dza�? rozwojem i tworzy�? trwa??�? warto??�? firmy w z??o??onym i niepewnym otoczeniu rynkowym?
  • Jak odkry�? i wykorzysta�? ukryty potencja?? organizacji?
  • Jak oceni�? strategi�? ju?? na etapie jej formu??owania?
  • Jak przewidywa�? dzia??ania konkurent??w i zabezpiecza�? si�? przed przysz??ymi zagro??eniami?

Odkryj sekrety trwa??ego i zr??wnowa??onego wzrostu

Dlaczego jedynie 10% firm na ca??ym ??wiecie pod�???a ??cie??k�? trwa??ego i zr??wnowa??onego wzrostu, osi�?gaj�?c przy tym zyski?
Dlaczego du??e korporacje, wieloletni liderzy rynku, padaj�? jak muchy w starciach z nowymi -- zdawa??oby si�?, s??abymi -- konkurentami?
W kt??rym momencie zarz�?dzaj�?cy -- ??wiadomie lub nie -- wprowadzaj�? firm�? na drog�?, z kt??rej nie mo??na zawr??ci�??

Dobra strategia rozwoju umo??liwia pe??ne wykorzystanie potencja??u firmy w jej podstawowym, dobrze rozpoznanym obszarze dzia??alno??ci. Ten ponadczasowy i uniwersalny priorytet strategiczny jest ??r??d??em przewagi konkurencyjnej i najlepszym punktem wyj??cia na drodze rozwoju. Drugim wa??nym elementem strategii jest ekspansja w nowych segmentach rynku "otaczaj�?cych" ten podstawowy -- w ten spos??b firma buduje pier??cie?? chroni�?cy jej rdze?? przed atakami konkurent??w. Trzeci zasadniczy element ka??dej dobrej strategii to ci�?g??e dostosowywanie koncepcji rozwoju do zmian sytuacji w coraz bardziej turbulentnym otoczeniu rynkowym.

Problem wzrostu le??y w pe??nym wykorzystaniu fundamentalnych praw rynku i ekonomii. Autorzy dochodz�? do tego wniosku w oparciu o 10-letnie badania ponad dw??ch tysi�?cy firm technologicznych, us??ugowych i produkcyjnych w r????nych bran??ach, a tak??e wywiady przeprowadzone z ponad setk�? dyrektor??w zarz�?dzaj�?cych. Wi�?kszo??�? koncepcji rozwoju powszechnie uwa??anych za skuteczne nie tworzy trwa??ej warto??ci -- a czasami nawet j�? niszczy. Dzieje si�? tak dlatego, ??e tw??rcy i wykonawcy wi�?kszo??ci strategii rozwoju nie dostrzegaj�? ukrytych mo??liwo??ci ekspansji w podstawowym obszarze dzia??alno??ci firmy.

Autorzy rzucaj�? nowe ??wiat??o na klasyczne problemy strategii rozwoju firm. Wyci�?gaj�?c wnioski z b??�?d??w korporacji na ca??ym ??wiecie, wyja??niaj�?, jak pokonywa�? trudno??ci w obecnym otoczeniu rynkowym -- erze zmian. Ta ksi�???ka zawiera praktyczne wskaz??wki dla mened??er??w na ca??ym ??wiecie, jak kreowa�? trwa??�? warto??�? firmy, przesuwaj�?c granice podstawowego obszaru dzia??alno??ci firmy i pod�???a�? za zmianami sytuacji rynkowej w d??ugim okresie czasu.

Ta ksi�???ka stanowi zapis wiedzy i do??wiadcze??, uzupe??niony wnioskami z historii sukces??w i pora??ek najwi�?kszych korporacji. Wykorzystaj do??wiadczenie autor??w i prowad?? swoj�? firm�? ??cie??k�? zr??wnowa??onego wzrostu, tworz�?c jej trwa??�? warto??�? i zyski w szerokim horyzoncie strategicznym.


Strategia zr??wnowa??onego wzrostu dla Twojej firmy. Cz�???�? I: Strategia wzrostu w erze zmian - Chris Zook, James Allen