czwartek, września 13, 2012

Komunikacja menedżerska - Munter Mary

Komunikacja menedżerska - Munter Mary

Praca współczesnych menedżerów związana istnieje przede wszystkim z komunikowaniem się z otoczeniem. Badania pokazują, że nawet do 90% czasu upływa im na wykonywaniu czynności w różnym stopniu z tym związanych. Wiadomo też, iż jest rzucający się w oczy związek między umiejętnością polecania i odbioru informacji a rozwojem kariery.

Zobacz Komunikacja menedżerska - Munter Mary w CzaryMary.pl

Komunikacja menedżerska - Munter Mary

Trzy rozlicza przywództwa - Hatch Mary Jo, Kostera Monika, Koźmiński Andrzej K.



Trzy kalkuluje przywództwa wywodzą bez owijania w bawełnę z hipotezy narracji organizacyjnej - trendu, jaki współcześnie przeżywa rozkwit, zwłaszcza w zakresie analizy storytelling, czyli opowieści, pod jakich wpływem kształtowane istnieje postrzeganie świata organizacji, kultury, ról społecznych. Autorzy trwale analizują archetypy organizacyjne, jakich odgrywanie przesądza o kształcie roli gminnej menedżera. Analizują źródła nowych organizacyjnych mitologii i dowodzą, że w warstwie symbolicznej następuje głęboka przemiana percepcji roli zwierzchnika. Poprawka ta jest niezauważalna, ponieważ przebiega stopniowo, a podlegają jej także sami obserwatorzy - ma niemniej olbrzymi oddziaływanie na redefinicję zarządzania i rol organizacyjnych, jakie funkcjonowały w przeszłości. ze Prologu dr hab. Dariusza Jemielniaka

Trzy oblicza przywództwa - Hatch Zmory Jo, Kostera Monika, Koźmiński Andrzej K.

Trzy oblicza przywództwa czerpią bezpośrednio z teorii narracji organizacyjnej - nurtu, który współcześnie przeżywa rozkwit, zwłaszcza w obrębie analizy storytelling, czyli opowieści, pod których wpływem kształtowane jest uważanie świata organizacji, kultury, ról komunalnych. Autorzy konsekwentnie rozważają archetypy organizacyjne, jakich granie przesądza o kształcie roli społecznej menedżera. Rozważają źródła nowych organizacyjnych mitologii i wykazują, że w pokrywie symbolicznej przebiega głęboka przemiana percepcji roli kierownika. Zmiana ta istnieje niezauważalna, ponieważ poszerza http://analfabeta pl z wolna, a podlegają jej także sami obserwatorzy - ma jednak olbrzymi wpływ na redefinicję zarządzania i ról organizacyjnych, jakie działały w przeszłości. ze Prologu dr hab. Dariusza Jemielniaka

30-dniowy program treningowy. Komunikacji i retoryki - Birkenbihl Vera

Doświadczenie manifestuje, że ludzie najefektywniej uczą się w taki sposób, który najlepiej współbrzmi możliwościom ich umysłu. Obecnie w wielu dyscyplinach życia odstępuje się od liniowego, sztywnego postrzegania rozwoju umysłu, zarówno dziecka, jak i osoby dorosłej. Tylko świadome wykorzystywanie możliwości, tkwiących w nas samych, przystanie na osiąganie wydawałoby się niemożliwych celów. Aby móc maksymalnie używać moc tkwiącą w naszym mózgu, należy ćwiczyć poprzez wykonywanie zadań i gier o różnym stopniu trudności. Zadania, zawarte w tej książce, bazują na wynikach badań mózgu. Autorka, Vera F. Birkenbihl uzasadnia od trzech dziesięcioleci swoim pomysłem postępowania "skłonnego dla mózgu", że nauka może znajdować się połączona z taką ilością zabawy, że zadania treningowe właściwie sprawiają wrażenie rozrywki. Dzięki takiemu podejściu do trudnego problematyka komunikacji międzyludzkiej bez żadnego wysiłku my i nasze milusiński staniemy się przewodnikami szybkiego uczenia się i komunikowania z drugą osobą. Etap i mieszanka (teorii z wprawą) wszelkiego podzespołu została troskliwie ustalona w celu spełnienia maksymalnego sukcesu w nauce. Spis istoty: Startujemy 8 Z jakiego powodu owa książka zdoła wam pomóc 8 Zalety tego seminarium książkowego 9 Postępowanie odpowiednie dla mózgu 10 Co oznacza 30-dniowy projekt treningowy? 10 Dlaczego moduły zamiast rozdziałów? 11 Słowem kluczowym istnieje REPERTUAR 11 Plan treningowy 14 Wasz osobisty plan treningowy 14 30 dni treningu 14 Mój osobisty plan treningowy 16 Pojęcie „odpowiedni dla mózgu” 19 Wasza osoba - małe podsumowanie 21 Kwestionariusz do autoportretu 21 Po pierwszym wypełnieniu 26 Odchylenia od momentu samoocen 29 Kontrola sukcesu 29 Moduł 1. Wymowa - co to jak rozkładać karty lenormand właściwie jest? 31 Moduł 2. Ton niesie znaczenie 40 Gra retoryczna: deklamowanie w przeciwnym przypadku 42 Wariant ze znakami przestankowymi 43 Pierwsze zadanie treningowe: emocjonalne 44 Drugie zadanie treningowe: rzeczowe/racjonalne 44 ABC wiedzy (lista ABC) 44 Trening retoryczny ABC 45 Wartość bezwzględna 3. Retoryka - ćwiczenia treningowe 48 Ćwiczenie retoryczne ABC: spontaniczne nazywanie 48 Wybór problemu 48 Zbieranie uczuć 48 60 sekund myślenia na głos (klasyka) 49 Przemycone zdanie: uzyskanie impetu mów 51 Warianty 51 Bajki - inaczej 52 Warianty 54 Czy owe moja być prawdziwa mała „przemowa”? 54 Szczególny przetarg - gra MEMe 55 Klasa wykładowy 55 Wariant uciech w pytania 56 Moduł 4. Model atolu 57 Streszczenie 57 Pięć przykładów przypadków aż do tematu „budowy mostu” 60 Los 1.: Oferta, która nie tworzy mostu 61 Przypadek 2.: Przeciwieństwo... został sklecony most 63 Przypadek 3.: Dlaczego nagminnie darowujemy sobie mówienie lubych rzeczy 64 Ewentualność 4.: Podwójnie negatywnie: las i echo ... obustronne odparcie 65 Przypadek 5.: Komplement, który wzruszył mnie bardzo pozytywnie 69 Zadania treningowe 71 Zagadnienie 1. 71 Zadanie 2. 71 Zadanie 3. 72 Brak dziennika? 72 Element 5. Trening komunikacji w czasie spostrzegania telewizji 73 Trening specjalny: wasz budzik nie brzmiał milej 78 Moduł 6. Starcia (prawu) gwarantowane 80 Postrzegać znaczy (re)składać 81 Wykonywać polecenia? Małe ćwiczenie rysunkowe 86 Pomyślcie szybko o zającu 87 Zając podczas seminarium 88 Z powrotem do ćwiczenia rysunkowego 89 Pierwsze ćwiczenie na słuchanie: miniprzemowa bez przygotowania 90 Drugie ćwiczenie na przestrzeganie: „przeczytana” przemowa 91 Wersja dla ludzi, którzy chcą (powinni, muszą) pisać 92 Wariacja: ćwiczenie na czytanie 94 Wariacja: słyszeć i czytać 94 Moduł 7. Technika zadawania pytań 95 Pierwszy rodzaj zadań treningowych: zadawanie pytań zamkniętych 95 Wprawa wstępne: badamy i odpowiadamy! 95 „Odhaczanie” kategorii 96 Wariant: opisywanie złożonych czynności 97 Teraz: prawdziwe gry w pytania 98 „Odhaczanie” kategorii 99 „Odhaczanie” promes 103 „Odhaczanie” promes i kategorii 105 Wady i zalety pytań zamkniętych i skłonnych 111 Drugi typ zadań treningowych: zadawanie pytań otwartych 112 Ochocze czy zamknięte pytania? 113 Dodatek 115 Arkusz zapisków 1. - Wytwarzanie pomysłu treningowego 116 Wasz osobisty plan treningowy 116 Krasomówstwo 116 Własne wariacje i modele 116 Komunikacja 117 Technika zadawania pytań 117 Arkusz zapisków 2. - Ankieta do autoportretu (por. str. 21) 118 Arkusz zapisków 3. - TON mieści istotność 123 Arkusz zapisków 4. - listy ABC Liczba paginy: 136